uw marketing opzetten
interim of tijdelijke basis
MARKETING OPZETTEN VOOR JE BEDRIJF
Veel mensen hebben deze kennis niet en laten zich daarom tegenhouden in het opstarten van een goede marketing afdeling. Dit is zonde, want veel potentiële ondernemers of zelfstandigen blijven hierdoor hangen in hun huidige situatie, terwijl ze vaak wel een groot netwerk hebben om juist veel klanten te kunnen bedienen.
Een mogelijkheid voor deze ondernemers is natuurlijk om zichzelf deze kennis allemaal aan te gaan leren. Dat is een grote tijdsinvestering en ervaring.
Wij willen deze groep (startende) ondernemers graag verder helpen. Jij kan gaan ondernemen en je netwerk gaan helpen met het inzetten van de juiste marketingmiddelen. Wij worden het verlengde van jouw bedrijf en hebben de tekstschrijvers, online marketeers, vormgevers en webbouwers die voor jou of jouw klanten aan de slag gaan.
Marketing en communicatie
Je gaat een nieuw product of dienst op de markt zetten of je wilt de huidige marketing professionaliseren. Dit doe je natuurlijk niet zomaar. Voordat je jouw product of dienst bedrijf daadwerkelijk op de markt gaat zetten is het slim om van te voren een marketing- en communicatiestrategie te bepalen. Maar wat is nu een marketingstrategie en waarom is het zo belangrijk om een marketingstrategie te bepalen? En hoe kan communicatie hierbij helpen?
1. Een content marketing strategie opstellen
Alle decision makers in de B2B verricht eerst zelf onderzoek naar zijn uitdagingen, de mogelijke oplossingen en tot slot naar mogelijke leveranciers van de gewenste oplossing. Het opstellen van een content marketing strategie is om deze reden een onmisbaar middel om nieuwe bezoekers en potentiële kopers aan te trekken. In een content marketing strategie bepaal je de doelen en je plan van aanpak op het gebied van online content. Hieronder vallen bijvoorbeeld blogartikelen en video’s, maar ook infographics, social media posts en podcasts. Door het delen van je kennis, kunde en andere waardevolle informatie in deze content formats bied je een toegevoegde waarde binnen de klantreis van je potentiële klant. Hoe eerder je als organisatie in beeld bent in de klantreis van potentiële kopers, hoe groter de kans om uiteindelijk van die prospects ook klanten te maken.
2. Regelmatig terugkerende handelingen automatiseren
Met behulp van B2B Marketing Automation kun je eenvoudig regelmatig terugkerende handelingen, die normaal gesproken handmatig worden afgehandeld, automatiseren.
Met B2B Marketing Automation kun je klantprocessen binnen je online marketing campagne veel efficiënter en effectiever inrichten. Zo komen er meer middelen en tijd vrij voor andere marketingdoelen, zoals het maken van analyses, het inrichten en uitwerken van nieuwe campagnes, enzovoorts.
-
“82% van alle B2B Marketeers geeft aan dat er efficiënter gewerkt wordt dankzij Marketing Automation”. (Act-On)
-
“Alle B2B bedrijven die HubSpot hebben geïmplementeerd, besparen gemiddeld 2 FTE op salesmedewerkers”. (HubSpot)
“89% van alle decision makers uit de B2B-sector maakt gebruik
van internet tijdens het vooronderzoek. 74% van hen begint met generieke zoekopdrachten, zonder gebruik van bedrijfsnamen.”
(think with google)
3. Landingspagina’s met formulieren maken voor lead capturing
In de B2B zijn landingspagina’s mét formulieren het marketingmiddel bij uitstek om onbekende websitebezoekers tot bekende leads te converteren. Een landingspagina is een webpagina met een specifiek voor je doelgroep waardevol aanbod. Denk aan een gratis whitepaper, webinar of consult, waarvoor prospects bereid zijn hun naam, e-mailadres of andere persoonsgegevens achter te laten.
-
“95% van alle B2B-kopers is bereid om hun naam, bedrijf en e-mail adres te delen voor waardevolle content” (Demand Gen Report)
-
“Bedrijfswebsites met 30 of meer landing pages genereren tot 7x meer leads dan websites met minder dan 10 landing pages”. (Hubspot Research)
White paper marketing
Dit is een vaak gebruikte methode binnen de content marketing strategieën als leadgeneratie-tool om kennis over een bepaald onderwerp te verstrekken en een mogelijke oplossing wordt beschreven, of dat kan helpen om een beslissing nemen. Je komt in contact met een prospect/klant maar ook het imago als thought leader kan dan geladen worden.
Webinars
Webinars kunnen voor veel verschillende doeleinden worden ingezet: interne communicatie, e-learning, product launches en leadgeneratie. De inhoud van een webinar kan naast het gesproken woord en videobeeld van de presentator, aangevuld worden met slides, video’s, screen sharing en aanvullende interactieve opties.
SEO en Social media
Doe je op dit moment niets tot weinig met sociale media? Dan is dat een gemiste kans. Het is een volledig geïntegreerd online marketing kanaal die veel voor je onderneming kan betekenen.
Leadfeeder en Salesfeed
Beide zijn krachtige software waarmee je realtime organisaties kunt herkennen die jouw website bezoeken! Zo kun je bijvoorbeeld zien dat één specifiek bedrijf jouw website de afgelopen week al vijf keer heeft bezocht: dit getuigt van enige interesse in jouw merk. Met de data kan je acties automatiseren op basis van gedrag, onderscheid maken tussen prospects, leads, klanten, content aanpassen op basis van de bezoeker en veel meer.
.
Affiliate programma
Dit is een vorm van marketing waarbij er betaald wordt voor een geleverde prestatie. In het geval van affiliate marketing betekent dit dat een affiliate een product verkoopt namens de merchant en hiervoor vooraf besproken commissie opstrijkt, vaak een vast bedrag of een percentage van de verkoop. Affiliate marketing is een marketing-businessmodel waarbij jouw klanten en/of lezers jouw verkopers worden.
Relevante content
Om goed gevonden te worden in Google heb je relevante content nodig. Hopelijk wordt je dan beloond met een hoge ranking op pagina 1 van Google. Dat is niet het enige, want je wilt namelijk ook relevant zijn voor jouw potentiële klanten op jouw website. Je wilt hun een goed verhaal vertellen waar ze wat aan hebben en waardoor ze geboeid blijven. Dan vergroot dat de kans op aanschaf, aanmelding, inschrijving, contact opnemen, etc.). Conversie dus!
Buyer persona ontwikkelen
Conversie optimaliseren is het optimaliseren van jouw website zodat de kans groter wordt, dat een bezoeker een bepaalde actie uitvoert (aanvraag van een offerte, aankoop, of een contactformulier invullen) die jouw bedrijf iets oplevert. Bij conversie optimalisatie ga je veel A/B testen doen om het beste resultaat te behalen. Door conversie optimalisatie toe te passen richt je je op het wegnemen van obstakels in een website of webshop waardoor bezoekers beter, sneller en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of een contact.
Leadgeneratie strategie
Door de optimalisatie van je website wordt de vindbaarheid van je website verhoogd in zoekmachines. Zoekmachine optimalisatie is een combinatie van onder andere content optimalisatie, linkbuilding en het optimaliseren van de websitetechniek. Hierdoor wordt de relevantie met belangrijke zoekwoorden vergroot en stijgt de autoriteit van je website. Dit zorgt ervoor dat het Google algoritme een hogere kwaliteitsscore toekent aan je website. Deze hogere kwaliteitsscore heeft tot gevolg dat de posities van jouw website op belangrijke zoekthema's zullen stijgen en dit resulteert in meer relevante websitebezoekers.
marketing automation en leadgeneratie!
efficiënt leads genereren vanaf € 750
Branding
De waarden van jouw bedrijf omzetten in een visuele identiteit
Storytelling
Een boodschap verpakt in een verhaal verkoopt beter
DESIGN
Zorgt voor onderscheidend vermogen
Consulting
Marketing opzetten en advies voor je bedrijf met resultaten